Jak zapewnić wysoką jakość obsługi klienta w sklepie internetowym?

Wysoka jakość obsługi klienta w sklepie internetowym to podstawa, o której powinien pamiętać każdy przedsiębiorca. Na nic zdadzą się piękne zdjęcia i opisy oraz zrobiony na zamówienie szablon sklepu, jeśli pojawią się problemy z obsługą klienta. Jest to prosta droga do tego, aby zrazić bezpowrotnie do siebie klientów, którzy dodatkowo podzielą się swoimi niemiłymi doświadczeniami z innymi Internautami. Tak więc zła obsługa rzeczywiście może spowodować spadek zamówień, czyli przyczynić się do zmniejszenia zarobków. Jak zatem wyróżnić się dobrą jakością obsługi klienta w e-commerce?

Obsługa klienta w sklepie internetowym na piątkę

Nie jest żadną tajemnicą, że kiepskiej jakości obsługa klienta to szybka droga do drastycznego obniżenia zysków, jeśli chodzi o sklep internetowy. Klient zadowolony to taki, który został profesjonalnie obsłużony. Nawet jeśli dojdzie do jakiś problemów typu szkodzenie przesyłki, brak towaru czy też opóźnienie w dostawie, klient może mieć nadal pozytywną opinię na temat danego sklepu. Warunkiem jest właśnie to, że otrzymał szybką i satysfakcjonującą pomoc. Oczywiście na jakość obsługi składa się wiele czynników – m.in. komfort zakupów, porady, dogodne warunki płatności i dostawy czy też profesjonalne podejście. Z całą pewnością należy słuchać tego, co klienci mają do powiedzenia. Nie może zatem na witrynie zabraknąć telefonu, maila i formularza kontaktowego. Uzyskanie bezpośredniego kontaktu z klientem dostarcza cennej wiedzy o nim.

Szybkość obsługi klienta

Niezwykle istotną kwestią jest także szybkość obsługi. Klienci nie lubią czekać, a więc gdy podejmowane próby kontaktu będą bezowocne, zrażą się do firmy. Warto zatem uruchomić dodatkowe linie i wprowadzić live chat. Wszystko to wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Ponadto obsługa sklepowa powinna sprawnie i wyczerpująco odpowiadać na zapytani mailowe i te wysłane za pomocą formularza dostępnego na stronie. Zawsze należy być wobec klientów uczciwym i informować ich o wszelkich utrudnieniach. Najgorszy jest brak kontaktu ze strony sprzedawcy, przez co klient czuje się zaniedbany i zniechęcony.

Co jeszcze jest ważne?

Klienci doceniają sklepy internetowe, które zapewniają szybkie i wygodne transakcje. Należy zwrócić uwagę na to, aby były one także bezpieczne. Ponadto klienci powinni mieć możliwość wyboru. Oprócz szybkiej obsługi niezwykle ważna jest dobra komunikacja. Sklep powinien być również intuicyjny, a wszelkie udogodnienia są przez klientów pozytywnie odbierane. Warto sięgnąć także po praktyczne narzędzia typu Callpage. Opisy produktów zaś powinny być krótkie i interesujące oraz zawierać najważniejsze ich cechy. Zaleca się także promować wybrane towary i zadbać o opiekę posprzedażową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *