
Nie ulega wątpliwości, że dobrze przygotowana kampania marketingowa sklepu internetowego może zdziałać cuda w kwestii skutecznej promocji marki oraz budowania jej wizerunku. Niemniej jednak stanowi to nie lada wyzwanie. Można jak mantrę powtarzać, że reklama jest dźwignią handlu. Tylko co zrobić aby owa reklama była skuteczna i realizowała zamierzone cele? W przypadku sklepu internetowego można skorzystać z narzędzi Google, opracowując odpowiednią kampanię AdWords.
Zaawansowany system promocyjny o wielu możliwościach
AdWords jest zaawansowanym systemem promocyjnym dającym wiele możliwości. Reklama promująca sklep internetowy zwykle wyświetlana jest w wynikach wynikach wyszukiwarki Google na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych czy w Sieci Reklamowej Google (na stronach www firm wchodzących w jej skład). Może pojawiać się również w serwisie YouTube.
Kampania ads sklepu internetowego może być dostosowana do indywidualnych potrzeb i oczekiwać oraz budżetu. AdWords umożliwia przeprowadzenie skutecznej reklamy w krótkim czasie. Pozwala zwiększyć wartościowy ruch na stronie sklepu internetowego – pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż.
Skuteczna kampanią AdWords dla sklepów internetowych jest reklama produktowa, dzięki której określone produkty pojawiają się w formie reklamy w sieci wyszukiwania. Reklama produktu zawiera na zwykle zdjęcie, krótki opis z ceną, nazwę sklepu i sposób dostawy oraz jest wyświetlana automatycznie na zdefiniowane słowa kluczowe.
Reklamy produktowe są więc najlepszym rozwiązaniem dla sklepów internetowych ponieważ:
- mają szeroki zasięg i wykazują wysoki wskaźnik efektywności (a i wyższą konwersję);
- dają możliwość konfigurowania plików produktowych i ustawiania oddzielnych stawek dla poszczególnych produktów.
Sprecyzowane cele reklamy – podstawą skutecznej kampanii AdWords
Reklama google ads sklepu internetowego musi być dosyć jasno sprecyzowana, ponieważ od tego w znacznej mierze zależy jej skuteczność i wysokość poniesionych kosztów. Dla jednego sklepu internetowego można prowadzić kilka różnych kampanii AdWords, które będą miały różne cele. Mogą być one wizerunkowe lub sprzedażowe. Ponadto warto określić, które produkty bądź grupy produktów chce się promować i sprzedawać za pomocą kampanii ads (cały asortyment sklepu czy np. sezonowe produkty) oraz czym mają zachęcać do ich kupna (ceną, jakością, darmową dostawą, itp.). Warto określić miesięczny budżet przeznaczony na kampanię Google. Nie ma jednoznacznie określonej sumy, ale za minimalną kwotę można przyjąć 500 zł na miesiąc. Ponoszone koszty są uzależnione od choćby branży, sposobu rozliczeń czy też wyznaczonych celów.
Wybór sposobu rozliczenia za reklamę
Najbardziej popularna reklama w Google sklepu internetowego opiera się na kampanii w sieci wyszukiwania. W przypadku tej kampanii reklamy tekstowe pojawiają się w wynikach wyszukiwarki Google i mogą być rozliczane na dwa sposoby:
- CPC (ang. cost per click) – odpłatność za każde kliknięcie w reklamę w systemie aukcyjnym, a więc ponoszone koszty uzależnione są od stawek oferowanych przez konkurencję oraz konstrukcji i treści przygotowanej reklamy (istotny jest właściwy dobór słów kluczowych);
- CPA (ang. cost per acquisition) – koszt pozyskania (koszt konwersji), a więc określenie maksymalne kwoty do zdobycia jednej konwersji; polecane jest sklepom, które mają już ustabilizowane przychody z reklam oraz stały poziom wejść płatnych.
Kampania ads sklepu internetowego – dlaczego warto zlecić profesjonaliście
Przede wszystkim dla skuteczność działań, minimalizacji i właściwej optymalizacji ponoszonych koszty. I choć AdWords jest niezwykle prosty w obsłudze, to aby przeprowadzona kampania była skuteczna trzeba poświęcić jej nieco czasu oraz właściwie dostosować do swoich potrzeb i oczekiwań. Trzeba na bieżąco analizować skuteczność prowadzonych działań (w tym pomiar pomiar konwersji) i je optymalizować. Profesjonalista przeprowadzi audyt i opracuje strategię marketingową odpowiadającą na potrzeby użytkowników sklepu internetowego i będzie ją na bieżąco monitorował.